Kostnadsställe bugg

Lite finlir men som är irriterande: Jag har några kostnadsställen. Lite förenklat har de formen av två siffror och sedan bokstäver, låt oss ta tre av dem som exempel:
24 AAA
41 BBB
42 CCC
Jag bokför manuellt, dvs skapar verifikation och vill använda 41.
När jag skriver in siffran 4 i fältet fälls en meny ned under fältet där det helt korrekt finns alla kostnadsställen, i exemplet:
24 AAA
41 BBB
42 CCC

Jag har ju redan skrivit siffran 4 och vill nu trycka siffran 1 för att få automatisk fyllning av resten. Problemet är att när jag skrev in siffran 4 kom själva fältet ändå att default till 24 AAA, dvs 2:an är första siffra. När jag trycker 1 kommer det att stå 21 AAA i fältet. Jag kan alltså gå ned i meny och välja rätt kostnadsställe men jag kan inte skriva in det själv ens, eller få automatkompletterat.

Jag testade mer, se mitt eget svar nedan med mer info om fenomenet.

Ok, nu har jag testat mer: Så här fungerar det. Beroende på vilken siffra eller bokstav jag skriver in som första tecken i fältet fälls en meny ned med samtliga kostnadsställen som på något ställe i hela strängen innehåller det tecknet. De listas sedan i lexikografisk ordning tror jag och sätter det första kontot som default i fältet. Så 24 AAA kommer högst upp när jag skriver siffran 4 eftersom det innehåller en 4 i namnet.

Ok, jag kikar på detta, tack.