Kundhantering

Jag undrar om det planeras komma en bra kundhantering till iOrdning? T.ex. en meny “KUNDER” i vänsterspalten, där jag kan hantera alla mina kunders adresser, momsnr.(!), referenser och kundnummer. Hade varit skönt att inte behöva blanda in hela min adressbok i programmet.

Tack!

Det är inte planerat i nuläget, men jag lägger in detta som en “röst” för denna funktion.

iOrdning är ett väldigt bra program i nuläget. Finns ett par saker som skulle göra det ännu mer komplett!

• Möjlighet till offerter
  • Kundregister (+ev tidhantering för konsulter)
  • Möjlighet att skapa deklarationsfiler för blanketter
  • Rapporter mer likt en årsredovisning

Ok, jag lägger in röster även för dessa funktioner (både offerter och kundregister är ganska ofta önskade).

En till röst för kundregister och även tidhantering :slight_smile:

Jag röstar också för kundregister! :slight_smile:

Kund- & Levregister är högt upp på önskelistan för mig! Tar onödigt administrativ tid att skriva om allt varje gång. Min egna adressbok kopplar jag inte till mitt företag - dessa måste hållas separat.

Noterat!

Även jag önskar kundregister framöver. :slight_smile:

Jag tycker programvaran fungerar riktigt bra. Förutom på två punkter.

1. Inget kundregister.
  2. Ingen möjlighet till offerter.

Bägge kommer jag använda frekvent. Jag är som sagt, nöjd för övrigt. Men om inte dessa funktioner dyker upp framöver kan jag inte se någon annan väg än att byta programvara tyvärr. Är det någonting som är på g? Speciellt kundregistret, jag vill inte ha mina kunder i adressboken. Den är för mina privata kontakter och vill inte blanda ihop dom.

#1 är nog på gång till nästa större uppdatering. Dock ej #2.

Bra! Det är det som behövs allra mest. Offerter går ju att lösa ändå.

Har du någon tid på ungefär när det kan tänkas komma?

Detta är alltså aktuellt till iOrdning 6, men jag har ännu ingen tidplan för denna release att dela med mig av.

En röst till för kundregister. Skulle även vilja ha möjlighet att välja att leveransadress och fakturaadress är identiska, så att man slippar fylla i båda.