Kuvertutskrift

Vet inte om det är någon inställning jag gjort fel Men nu skriver den inte ut raden “namn” på kuvertet. Se bifogad bild i länken på kuvertet samt fakturan.

Det är attention-fältet som kommer med på kuvertet, inte kundens namn. P.g.a. en miss gick det tidigare inte att mata in attention i kundregistret, men det gör det i aktuell version 6.0.13.

Ok, förstår inte riktigt. Vad är det som är skillnad nu 5 och 6. Du har ju kopplat i hop det med macs adressbok som har (och även i iOrdning

Namn
Företag
Adress
postadress

Borde det inte komma ut så på kuvertet också då? Någon att: finns inte i adressfältet.

En annan sak som kanske bara jag tycker är lite dumt är att fakturabilden är väldigt liten nära man gör den. Jag har väldigt svårt att se vad som står där. Då har jag ändå en 27" skärm. Bilden blir ju inte heller större för att man gör iOrdningfönstret större. Går det att justera det till nästa gång är det bra.

Samt att egna mallar inte kommer som förstahands val när man skapar en ny. Den återgår till standardmallen. Detta är också lite störande.

Håller med Pehja på båda punkter.

Den andra punkten är nu fixad. Den första är lite knivigare. Jag ska fundera på detta.

Med utgångspunkt från den första länken. Hur ska mallen se ut för att jag ska få med allt på kuvertet. Bifogar ny bild på min mall som den ser ut nu.

Det är möjligt att jag är extremt trögfattad med “att” finns ju inte med som alternativ i iOrdning.

Attention ligger automatiskt med i adressen (“Mottagarens adress”) om det var inställt för mottagaren i kundregistret när fakturan skickades (kundens uppgifter kopieras till fakturan när man skickar den, och ändringar man gör efter detta påverkar inte fakturan).

Men hos mig skrivs den inte ut!

På kuvertet, på fakturan, eller varken eller?

Du har ju sett mina bilder och kan där se hur det ser ut på fakturan respektive kuvertet. Det som står på fakturan kommer inte ut på kuvertet som det gjorde tidigare.

Jag såg bara mallen och inte fakturan? Tittar du på en skickad eller en ej skickad faktura?

Om du tittar på en ej skickad faktura, och har ställt in attention för kunden efter att du lagt in kunden på fakturan, behöver du antingen välja kunden igen eller skicka fakturan för att ändringarna ska få genomslag i förhandsgranskningen.

Haha, jag förstår verkligen inte varför du inte förstår mig. Men vi kommer inte längre i detta. Jag löser det på något sätt.

Men för att återkoppla så ser det likadant ut avsett om den är skickad eller inte. Det är ett fält som saknas i kuvertutsriften. Punkt. Och fätet “Attention” finns fortfarande inte som fält…!! Inte på mina macar i alla fall.

Om du kollar på mina bilder så räcker det om du talar om vad jag ska lägga in för fällt i mallen för att få det att fungera i hop med adressboken samt faktura och kuverutsriften.

Det finns alltså inget fält i mallen för attention. Det kommer automatiskt med i fältet “Mottagaradress”.

Skulle du kunna maila över din bokföringsfil, så kan jag se om jag får upp attention på dina fakturor / kuvert?

Jepp den kommer nu.