Långsam på Mavericks

Jag har märkt att programmet på sistone blivit väldigt segt. När jag t.ex. ska lägga till en verifikation och registrera denna fryser programmet i cirka 3 sekunder animationen som annars visas uteblir, det laggar bara till rejält.

Är det något som är problematiskt i Mavericks?

Sitter på Pro Retina.

Du är inte den enda som rapporterat detta, men jag har inte lyckats reproducera det på någon av mina testmaskiner (inkl. de som är betydligt långsammare än den du har). Var har du din fil sparad någonstans?

Tyvärr varit långsamt och blivit långsammare för mig med. Både på Macbook Pro 15" Retina och iMac 2009 quad 27". Flera sekunders fördröjning för att lägga till en rad på en verifikation och godkänna en verifikation. Väldigt segt överlag när det gäller att lägga till data. Jag kör engelskt 10.9.1 men med iOrdning på svenska.

Animationen när man bokför en verifikation har varit långsam väldigt länge och framför allt på Retina. Hade gärna haft en inställning för att stänga av den.

Jag har min fil i Dropboxen vanligtvis, men har precis testat och det är långsamt även om jag lyfter ur den därifrån.

Hur stor är bokföringsfilen, i MB räknat?

Upplever samma problem på en bokföringsfil på 6mb

iOrdning 5.1.17
OS X 10.9.1

Vi jobbar på detta och prioriterar problemet högt.