Leveransadress

Leveransadress blir identisk med fakturaadress i iOrdning 6, och går ej att ändra. Hur löser jag problemet?

Har du matat in en annan leveransadress för kunden? Vilken fakturamall kör du? Någon av de inbyggda eller en egen fakturamall?

Använder den inbyggda fakturamallen “standard”. Har även provat flera andra med samma resultat: Leveransadressen blir densamma som fakturaadressen.

Har provat att mata in annan leveransadress och även skapat fiktiva kunder med olika adresser. Klickar i och av leveransadressrutan men tyvärr ingen skillnad.

Ok, detta kan jag inte alls reproducera. Om du tittar under Kontakter, har du markerat en separat leveransadress för kontakten där?

Ja det har jag. Kan jag mejla dig en skärmdump?

Ok, jag har hittat och åtgärdat en bugg gällande detta. Detta är åtgärdat i 6.0.19, som kommer på måndag.

Låter bra! Tack för hjälpen!

Tyvärr kvarstår problemet i version 6.0.19 med leveransadressen som blir identisk med fakturaadressen.
Verkar inte gå att lösa.
Kan jag ladda ner version 5 igen tills problemet är löst??

Om du öppnat din fil i version 6 kommer samma fil inte längre gå att öppna i version 5. Du hittar version 5 här: http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/iOrdning.zip

• Har du ställt in en annan leveransadress under Kontakter?
  • Kör du en egen mall eller en av de inbyggda?

jag har ställt in en annan leveransadress under kontakter. Jag kör med dina standardmallar.
Kan jag maila en skärmdump till dig så du ser hur det ser ut och vad jag menar?

Absolut, gärna.

Vart skickar jag skärmdumpen?? Mailadress??

info@iordning.se

Blev det någon lösning på detta? Jag har samma problem.

Nej, det har inte kommit någon lösning och det verkar inte vara ett prioriterat problem eftersom inget skett senaste året trots ett flertal uppdateringar av programvaran. Använder därför version 5 när jag skickar fakturor där leveransadress och fakturaadress inte överensstämmer. För bokföringen får jag använda tyvärr använda ett annat program med uppdaterade funktioner.

Jag får erkänna att jag inte följt upp detta problem på ett tag - det är inget jag har fått rapporter om på länge. Det är inte heller ett problem på alla installationer - jag har gott om exempel på fakturor med olika leverans- och faktureringsadress. Återkom gärna med en bokföringsfil med problemet till info@iordning.se!