Lite önskemål från en gammal iOrdninganvändare


#1

Sitter och bokför och då kommer det upp lite önskemål som jag brukar komma upp, men som jag senare glömmer bort att skriva om här.

  1. När jag skriver in e ny levfaktura så skulle det vara ganska fiffigt om man kunde skriva in totalsumman för fakturan, och att man då skulle kunna klicka på “Balansera på rad” som jag uppskattar väldigt mycket på de ställen där det finns.
  2. Jag bokför ett HB och då har jag ju några konton för Eget uttag, Egen Insättning osv. Skulle vara kanon om man kunde skriva in till vilken person de konton går ex 2010 pers1 2020 pers2. och då skulle det fyllas in i INK4. Skulle sitta fint under Menyn “Ställ In”
  3. När jag kopierat ett verifikat och lagt det i kommande (och det gör jag ofta) så kan jag gå in och ändra om jag råkat kontera fel, men jag kan inte ändra verifikatrubriken, kan gå runt det genom att kopiera det felaktiga och ändra och sedan radera det felaktiga, men skulle gå lite snabbare om det inte behövdes utan att det gick att ändra direkt.

Har nog lite mer funderingar, men det har jag glömt nu :slight_smile:

För övrigt vill jag tacka för ett trivsamt iOrdning.

/T


#2

Tack för synpunkterna!

Beträffande #1 och #3 så lägger jag in dessa bra förslag på förslagslistan. Beträffande #2, kan du inte ändra namn på kontot, om du har ett konto per person?


#3

#3
Grejen var nog att få in det automatiskt på sista sidan i INK4


#4

Ah, ok, då är jag med på vad du menar. Jag lägger in det på förslagslistan, tack!