Lönemodul iOrdning 5


#1

Min enkla fråga är huruvida det finns något hjälpmedel för löneutbetalning, jag mins det som att jag läst det någonstans för tidigare versioner.


#2

Ja, det finns en insticksmodul avsedd för den som betalar ut lön i AB till sig själv. Det är ingen ersättning för ett riktigt löneprogram (som bör ha stöd för semester, sjukfrånvaro, kontrolluppgifter m.m.). Här återfinns insticksmodulen:

http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/SalaryCalculator.bundle.zip

Källkoden till insticksmodulen är öppen, om någon vill förbättra den. Observera att för att använda insticksmoduler måste man ha köpt den version som vi själva säljer direkt. Har man köpt programmet via Mac App Store tillåts där inte insticksmoduler.


#3

Hur använder man insticksmodulen? Jag har köpt min licens direkt, verkar ha installerat modulen, men kan inte se den någonstans i programmet.

Tack!


#4

Lönemodulen fungerar fortfarande (och har man problem kan man maila info@iordning.se), men den version som fungerar med iOrdning 5 är inte uppdaterad med aktuella skattetabeller. För detta krävs iOrdning 6.


#5

Funderar på att köpa denna lönemodull & uppgradera mig, men om jag inte vet hur/om den funkar så verkar det ju lite osäkert.
Hoppas på svar i denna tråd…