Lyckas inte sätta kostnadsställe

När jag läser in en SIE4-fil så kommer kostnadsställena med som de skall, men jag kan inte sätta kst genom att klicka på ändra verifikat i 6.0.5. Jag klickar på ändra, väljer kst och klickar ok, men det blir inte satt; klickar jag på ändra igen så är inget kst valt.

En lite underlig sak är att när jag klickar på ändra för att kolla om det blev satt så visas första radens belopp i rött till vänster om Avbryt-knappen, ungefär som om verifikatet inte balanserade, men det gör det.

Sen visas kst-numren i lite olika ordning; jag har kst upp till 78, men med hål i serien, och lade till 8. Ibland visas 8:an längst ned i drop-down-listen och ibland mellan 3 och 9.

Problemet med att kostnadsstället inte uppdateras är åtgärdat i 6.0.7.

Övriga problem ligger på åtgärdslistan.

I 6.0.11 kan jag sätta kostnadsställe om jag ändrar ett verifikat, men om jag sätter kostnadsstället när jag manuellt registrerar verifikatet så följer det inte med.

När jag lekte med detta fick jag en hängning, men jag lyckas tyvärr inte återupprepa den.

I detta dokument har jag tre enkla verifikat som jag satt kostnadsställen på på lite olika sätt… Efter ett tag så klagar den på att det inte går att spara filen för att:

Dokumentet ”test3.bok” kunde inte sparas. Flera valideringsfel inträffade.

• account är ett värde som krävs.
  • entry är ett värde som krävs.
  • account är ett värde som krävs.
  • entry är ett värde som krävs.
  • rows är inte giltig.

En tråkig effekt av det är att jag inte varken kan stänga dokumentet eller avsluta iOrdning. Efter att ha tvångsavslutat och öppnat dokumentet igen finns det bara två verifikat där.

När jag registrerade verifikat nr 3 så fick jag först en tom rad (som om man klickat på + två gånger). När jag fyllt i allt så raderade jag första, tomma raden och registrerade.