MacOS 10.14 Mojave


#1

I senaste release notes ser jag “Anpassning för dark mode (och light mode).”, vilket är en feature i nya MacOS 10.14 Mojave efter vad jag förstått.

Men ingenstans ser jag ett specifikt kungörande att iOrdning är kompatibel med det nya OS:et. Jag sluter mig dock till att så är fallet, korrekt? Försöker kolla alla program jag regelbundet använder innan jag uppgraderar OS.

Tack!


#2

Ja, iOrdning 7 är testat på och kompatibelt med 10.14. Skulle någon mot förmodan hitta ett problem så hör av er så fixar jag det så fort som möjligt!


#3

Hej,
Jag har hittat ett problem. Jag försöker skapa en verifikation. Under Ny så är fönstret vitt, och även texten. Jag ser alltså inte vad jag skriver.


#4

Detta kan jag inte reproducera rakt av.

  • Kör du 7.4.3 eller någon tidigare version?
  • Är det i light mode eller dark mode?

#5

Hej,
Jag kör 7.4.3. Jag kan inte heller reproducera rakt av, men idag hände det igen.

Jag har förresten hittat ett fel som jag kan reproducera. Om du klickar på “Visa kommentar och bilaga” och skriver i kommentarsfältet så är texten mycket mörk. Det är en viss nyansskillnad, men det är mycket svårt att läsa.

Se bifogad bild.


#6

Ja, detta är åtgärdat i nästa uppdatering.


#7

Har samma fel som Fredrik beskriver:

v 7.4.6

Det händer endast ibland, typ när man skiftar fokus till andra fönster. En resize på fönstret åtgärdar det.
Skulle kolla upp viewhierarkin här, verkar som att du kanske har någon layer-backed NSView som strular till renderingen.


#8

Tack! Ja, det är en speciell vy som läggs på vid animeringen som jag tror är boven, men jag vet inte säkert ännu.