Mallredigeraren

Hej,

Jag behöver anpassa en fakturamall till mitt företag. Jag kan installera mallredigeraren men det går inte att öppna den färdiga mallen/mallarna som finns länkade på sidan. Det går att ladda ner filerna, men de går inte att öppna i mallredigeraren. Jag har hittat länkarna och informationen under Vanliga frågor / Mallredigeraren. Vad är det som jag har missat?

Tack på förhand
/Magnus

Dum fråga kanske, men har du zippat upp dem?

Händer något när du försöker öppna dem i Mallredigeraren?

Hej,

Jag är visserligen relativt ny macanvändare, men om jag inte fattar helt fel så zippas filerna upp automatiskt. Jag har flyttat över filen till skrivbordet, och när jag klickar på den kommer den här frågan upp:

Vill du lägga till den här anpassade mallen i mallväljaren?

När jag väljer ja så kommer följande felmeddelanden upp:

Ett fel inträffade när den anpassade mallen skulle läsas.

”Df_radMoms.template” kan inte öppnas.

/Magnus

Hej igen,

Jag har provat att spara en fil i Mallredigeraren, och den sparade filen kan jag inte heller öppna igen. Samma felmeddelanden. Jag har provat att avinstallera programmet, hämta det på nytt och ominstallera det, men det är samma sak.

/Magnus

Vilken version av Mac OS X kör du?

Jag kör OS X 10.9.2

Ah, dubbelklickar du på mallen för att öppna den? Om du har Pages på datorn fungerar inte det eftersom Mac OS X då ger filen till Pages. Kan du prova att starta Mallredigeraren och sedan välja Arkiv > Öppna?

Så enkelt var det! Tänkte inte på det… eller vad det brukar heta.

Stort tack för hjälpen!