Måste jag köpa programmet igen?


#1

Jag har iOrdning 6.0.65 på min förra laptop och nu senaste version på min nya laptop. Måste jag köpa programmet igen eller kan jag inte verifiera det på nåt vis iom jag redan köpt det? kan inte heller öppna min bokföring på den gamla versionen längre, fick ju ett alternativ att spara en backup vilket jag gjorde, denna funkar inte heller.


#2

Du kan fortsätta med version 6 hur länge du vill, förutsatt att du har en dator som uppfyller systemkraven. Registrera iOrdning på den nya datorn i menyn iOrdning > Registrera, med samma uppgifter som tidigare. Saknar du dessa så maila info@iordning.se så hjälper jag dig där.

Vad får du för felmeddelande när du försöker öppna din fil?


#3

Jag sparade ner en kopia externt på min arbetsfil innan jag uppdaterade till iOrdning 7, men när jag ska öppna den med iOrdning 6 står det “this file is too new for version 6” trots att jag aldrig öppnat filen på nya datorn/iOrdning 7.


#4

Detta fel kommer av att filen är i version 7-format, som ju inte kan hända om du inte öppnat den i version 7. Är du säker på att du öppnar rätt kopia?


#5

ja. filen existerar bara på den gamla laptopen med iordning 6 installerat. kan jag öppna filen på något vis med mitt iordning 6 eller är jag dömd att skaffa version 7?


#6

iOrdning 6 kan inte öppna filer i version 7-format, så om du inte har någon kopia i version 6-format så går det tyvärr inte.