Moms deklaration bokför en sak men visar en annan

Hej
Skapades med hjälp av moms funktionen i iOrdning som fyller i blankett själv.
I senaste momsdeklarationen fick jag egentligen en ,94 på slutet och kan se en avrundning debet på ,06 vilket gav ett jämnt nummer 6 på slutet (avrudning gjorde iordning själv), ex 20556. Men själva förifyllda deklarationen som skapades och som jag även överförde till skattekontot var fältet G.49 på en 5:a, ex 20555. Dvs verifikationen som skapdes i iOrdning stämmer ej med vad som fylldes i på blanketten av programmet och det som var mitt underlag på betalningen.

Nu tänkte jag bokföra registreringen från skatteverket. Kredit 20555 på 1630 och 20555 på debet 2650. Då kommer fortfarande det vara 1kr som skuld, dvs kredit 2650. Är det ok och det kommer med till nästa kvartalsrapport/deklaration?

Ska det vara så eller är det nån bugg i Iordning? Har 5.1.10.

Ingen kommentar. Gör iordning korrekt här genom att bokföra högre än vad den visar på deklarationen som skapas? Tips på hur jag gör med dessa 6öre (0,94) som avrundats upp till 1kr så det ser ut som om jag har 1kr skuld? Ska jag bara göra en manuell verifikation och boka om 1kr till 3740 och minska skulden på 2650?

Hade förväntat mig något svar eftersom iOrdning bokför en sak och visar en annan i momsdeklarationen.