Momsredovisning

Har problem med momsredovisningsmallen, den är riktigt strulig för mig.

När jag valt månad, t.ex November 2013 till November 2013 så för det första fylls aldrig ruta A05 i, det har den aldrig gjort och det vill den fortfarande inte göra trots att jag startar om programmet, har uppdaterat, provar att klicka på en annan månad och sen November igen.

Också ruta B10 kan visa helt fel siffror, klickar då på datum drop-down menyn och väljer månaden på nytt vilket brukar hjälpa ibland. Det är otroligt frustrerande och tillitet försvinner helt till programmet, hur löser jag det här?

/Felix

• Vilken version kör du?
  • Har du något konto med momskod 05?

Kör senaste, 5.1.15

Har inget konto med 05 som momskod, vilket konto bör jag lägga till 05 för att de ska bli korrekt?

Har du någon lösning till mitt problem med drop-down menyn?

Om du har “vanlig” momspliktig försäljning bör det konto du använder till detta ha momskod 05.

Är det när du går in i momsredovisningsvyn första gången som siffrorna blir fel? Är det bara fält B10 som är fel?

Jag är inte jätte duktig på allt det här men för försäljning så har jag 3stycken olika momskonton, 2610, 2620, 2630 ska jag alltså då lägga momskoden 05 på alla tre?

När jag går in på momsredovisningen så verkar det fungera men såfort jag byter datum så strular det!

Nej, du bör ha momskoderna 10, 11 resp. 12 för dessa momskonton. 05 används för försäljningskonton (intäktskonton).

Tack. Det är fortfarande riktigt konstigt med momsredovisningsformuläret, trots att jag gång på gång väljer T.ex “oktober” så ändras inga siffror och ingenting visas i bl.a fältet 48, 49 förens jag går till någon annan sida och sedan tillbaka till Moms sidan! Ibland visas även fel siffror från andra månader, har fått begära att ändra tidigare siffror pga den här buggen. Du måste lösa det här, jag kan inte sitta och trippelräkna alla siffror, programmet ska hjälpa och underlätta för mig och det var därför jag köpte de från första början.

En ny uppdatering är på gång på måndag. För att dubbelkontrollera: vilken version av Mac OS X kör du?

Kör Mac OS X 10.8.5

Är det fler som haft samma problem som mig, vet du hur du ska lösa det?

Det jag fått flera rapporter om är att vyn inte uppdateras rätt - men om man minskar / ökar fönstrets storlek så ritas det om och är rätt. Jag har däremot inte någon som får fel siffror. Om man upplever att siffrorna är fel får man gärna inkomma med bokföringsfilen till info@iordning.se så kikar jag på det.