Min NE-blankett fylls inte i automatiskt. Hur gör jag så iOrdning genererar in alla siffror automatiskt?
NE-Blankett tom
Hittade i tidigare tråd;
Hej!
Den brukade göra det för mig också till jag råkade klicka på Konvertera SRU-koder under INK2R blanketten. Då omvandlades SRU koderna till ett annat system som inte funkade med NE-blanketten. Förstår jag nu efteråt då jag kontaktade supporten.
De rätta koderna ska vara B1, B2, osv och fyllas i under konton. Rätt koppling finns att kolla upp här: http://www.bas.se/sru.htm. Under rubriken “Rad NE” står rätt SRU kod för NE-blanketten. Som du alltså fyller i manuellt under Konton i iOrdning.
I nästa större version av iOrdning kommer programmet automatiskt att dölja INK2R och INK4R när du har enskild firma för att minska risken för detta misstag.
Kan du inte förklara tydligare hur man ska göra med sin NEblankett i år, innan nästa större version kommer?
Fylls den inte i automatiskt? Kan du titta under Konton, vad har du för SRU-koder där? Korrekta koder för NE ska vara t.ex. R1, B1, dvs en bokstav och en eller två siffror efter.
Om jag lägger in R1, B1 osv så får jag ut en NE men då fungerar inte INK2R och INK4R.
Konverterar jag så fungerar inte NE.
Nej, de är inte tänkt att fungera samtidigt. Dessa blanketter är ju för olika företagsformer.