NE-blanketten visar fel räkenskapsår!


#1

Sitter här med en fil där jag har 4 bokföringsår, men NE-blanketten visar endast räkenskapsår 2013-01-01 till 2013-12-31 på alla 4 åren.

Vart ändrar man detta? Detta gäller alltså senaste versionen av iOrdning.


#2

Vilken version av iOrdning använder du?


#3

Använder 5.1.27, senaste enligt min kontroll i programmet. Kan skicka skärmdumpar samt bok om det behövs?


#4

Samma problem, använder version 5.1.28. NE-blanketten visar endast 2013-01-01 till 2013-12-31 oavsett vad som är inskrivet under menyvalet Räkenskapsår. Hur ändra?


#5

En uppdatering är under behandling i App Store för att lösa detta. Problemet är löst i 5.1.29 (direktversionen).


#6

När kan den uppdateringen förväntas bli tillgänglig? Just nu visar det inget i App Store.


#7

Den tidigare inskickade versionen blev refuserad, så vi har skickat in en ny men tyvärr hamnat längst bak i kön igen. Ber om ursäkt för fördröjningen!


#8

Har uppgraderat till 5.1.30 via App Store men NE-blanketten visar fortfarande 2013 som räkenskapsår, hur ändra?


#9

Ok, jag missförstod lite. Du kan inte lämna 2014 års blankett i iOrdning ännu, eftersom 2014 inte löpt ut ännu.


#10

Nu har förvisso 2014 löpt ut, men NE-blanketten visar fortfarande 2013 som räkenskapsår oavsett vad som står under rubriken ‘Räkenskapsår’ under Information i vänsterspalten. Vad är fel?


#11

En uppdatering till iOrdning 5 är på gång med en ny blankett. Observera att du inte kan lämna in blanketten som du får ut ur iOrdning 5, eftersom de numera måste kodas med en sträckkod som varierar med det specifika räkenskapsår du har. Du bör istället fylla över siffrorna till den förtryckta blankett du fått.


#12

Ursäkta om jag är trög men… I tidigare versioner så har NE legat under rapporter men där finns den inte längre. Har letat men inte hittat…


#13

Hittade en gammal tråd…

Gå in i menyn iOrdning->Inställningar, välj fliken Språk & land, och sedan Sverige som land för rapporter. Starta sedan om iOrdning.


#14

Kör du version 6 krävs också att du matat in ditt organisationsnummer under Information / Företag. Vilken av rapporterna INK2/INK4/NE som visas beror på numret.