Nyheter i versioner?

Var hittar jag versionshistorik där jag kan läsa vilka ändringar som gjorts i uppdateringarna? I den senaste, som jag just installerat (5.1.10) finns ett fält som heter “Momsreg. nr.” på den manuella sidan för verifikationsregistrering. Vilket nummer ska jag skriva där?
Tidigare fick man alltid veta vilka förändringar uppdateringarna medförde, den informationen får man inte längre. Varför?

När du får frågan om du vill uppdatera till en ny version kommer det upp en liten lista på vad som är nytt.

Just detta fält kan man använda om man vill knyta ett momsregistreringsnummer till en verifikation. Detta kan man behöva göra om man vill bokföra en intäkt manuellt som härstammar från ett företag i annat EU-land, och vill kunna få fram rapporten för Periodisk Sammanställning.

Nej, det gör det inte! Nu har jag fått info om att det finns en ny version, och i den står (här måste jag skriva allt eftersom det inte går att bifoga en skärmdump i dessa meddelanden!):

"En ny version av iOrdning är redo att installeras!
iOrdning 5.1.13 har laddats ned och är klar att använda! Vill du installera det och starta iOrdning nu?
(Kryssruta) Ladda automatiskt ned och installera nya uppdateringar i framtiden.

Knapp Installera inte Knapp Installera och avsluta Knapp Installera och starta om"

Som du ser finns inte ett ord om vad den nya versionen innebär. Dessutom har jag sedan några versioner tillbaka haft kryssrutan aktiverad, men nya versioner installeras i alla fall inte automatiskt.

Jag gillar verkligen iOrdning, men det verkar vara dålig ordning på kringverket. Det är många saker jag retar mig på, och jag tror att ni måste rycka upp er ordentligt för att inte bli omsprungna av konkurrenter.

Så här ser fönstret ut som kommer upp när man får frågan om man vill uppdatera från 5.1.11 till 5.1.13: http://www.aderstedtsoftware.com/images/uppdatering.png

Ser det inte ut så hos dig? Du får gärna maila en skärmdump till info@iordning.se.