Nytt år

Hej,
Jag är ganska ny här.

Som alla säkert märkt har vi lämnat 2013 bakom oss och gått vidare till 2014.

Måste jag skapa en ny fil för varje nytt år? Eller kan allt samlas i samma fil? När jag testade att skapa en ny fil så blev det rätt år, men alla artiklar och all annan information var inte med. Vad är lättast och smartast att göra?

Tack,
//Pierre

Fortsätt på samma fil som 2013 men gör ett nytt räkenskapsår för 2014. Finns en flik för det under Information

Fortsätter lite på den här tråden… är det något mer man bör göra vid årsskiftet? har gått över till iOrdning från Visma EF 2013 och där sköttes allt automatiskt vid årsslutet!

De verifikationer som ska till vid årsslutet måste du göra själv. När du gjort detta ska du flytta över de utgående saldona från förra året till ingående saldon på det nya året. Detta gör du under Räkenskapsår, med knappen “För över från föregående år”.

Hej!
Jag missade att bokföra årets resultat och tömma eget kapital-kontona innan jag började bokföra första verifikationen för 2014. Hur gör jag nu? När jag försöker lägga in något på 2013 så hoppar det automatiskt till senast bokförda datumet 2014.
Tack för hjälpen!
Karin

Jag hittade svaret själv: det lilla låset nedanför kalendern för val av datum.