Offert


#1

Hej,

Kan man göra offerter i iOrdning?

Bästa,
//Pierre


#2

Nej, tyvärr.


#3

Jo, med en särskild fakturamall kan man komma undan ganska lätt. Bara att plocka bort “fakturan” ur din lista när du är klar, så påverkas inget resultat eller liknande.
Jag har en mall som funkar bra, om du är intresserad, ppersson?


#4

Helt klart intresserad, Gavelin!

Bästa,
//Pierre


#5

Hej alla intresserade!

På följande länk kan man ladda ned en “offertmall” i två versioner - en blå och en svart. Den är baserad på den inbyggda mallen i iOrdning 5, med några fält bortplockade och några andra tillagda - bl.a. så är “Radkommentar” bytt mot “Enhet” och den stora rutan uppe till höger är nu ett fritextfält eftersom kreditvilloren har hamnat nere till vänster (om något fält önskas, skriv till mig på nils@yore.se). Adressfältet är anpassat efter fönsterkuvert i storlek C5 eller E65/DL med fönstret på vänster sida (V2) - även här kan man höra av sig till mig om det krisar.

För att installera mallen är det som vanligt bara att tanka ner .template-filen, gå in i iOrdning -> Fakturering (under Information), klicka på plustecknet under “Mallar” och välja filen du nyss laddade ned. När du sedan vill skriva din offert går det till på samma vis som när du skriver en faktura, bara välj offertmallen istället. iOrdning kommer tolka din offert som en faktura, så glöm inte ta bort den ur din fakturalista efter att den är skickad.

Lycka till och skriv gärna till mig med fler önskemål!

Nils


#6

Och en sak till!

Fältet “Mobil” populeras av det nummer du skriver under “FÖRETAG” -> “Faxnr”.


#7

Fantastiskt, tack så otroligt mycket!

Bästa,
//Pierre


#8

Bara kul att hjälpa till. Lycka till!


#9

Hej gavelin,

Är det så att du har gjort någon uppdatering för “Offertmall” i senaste versionen av iordning 6?

Mvh Therese


#10

Hej igen! Gavelin här med nytt konto.

Tyvärr har jag inte gjort någon uppdatering av offertmallen då mallarna skiljer sig mycket mellan version 5 & 6.