Jag har en .bok-fil som ligger i Dropbox som jag skulle vilja startades automatiskt varje gång iOrdning startas. Just nu öppnas alltid en tom fil när jag öppnar programmet och jag måste gå in under arkiv > öppna senaste för att välja min enda bokföringsfil. Vet inte om detta är en bugg men hur gör jag för att fixa det?
Öppna en fil
Vi rekommenderar att du inte har din bokföringsfil liggande i DropBox när du jobbar med den. Tyvärr tror jag inte heller att ditt problem går att lösa p.g.a. tekniska begränsningar i DropBox.
Jag har min .bok-fil i Dropbox och det fungerar fint. Eftersom det är en fysisk fil som ligger i en mapp på din dator bör det fungera som alla andra filer?
Okej, jag vet att ni inte rekommenderar Dropbox men jag får det inte att fungera även om .bok-filen ligger på skrivbordet. Hur ställer jag in vilken fil jag alltid vill öppna när jag startar programmet? De flesta har ju ändå bara en bokföringsfil de arbetar med.
Stänger du filen innan du avslutar programmet? Kan du prova att bara avsluta programmet utan att stänga filen?
Det går att stänga av autorestore av öppna dokument – du har möjligtvis inte gjort det? Öppnas andra program med sina dokument?
Aha det var en inställning under Systeminställningar. Den boxen verkar ha varit förkryssad sen innan men tack!