orgnummer


#1

Var lägger jag in organisationsnummret? Är kanske totalt förvirrad i dag men jag hittar inte det…


#2

Du kan inte ändra organisationsnummer på en redan skapad fil, och det finns därför inget sätt att mata in det.

Det finns f.n. en bugg som gör att iOrdning accepterar skapandet av ett dokument med en SIE-fil där organisationsnumret är ogiltigt (vilket f.ö. inte är enligt SIE-standarden). Då kan du råka få till en bokföringsfil med felaktigt organisationsnummer. Hör isåfall av dig till info@iordning.se så hjälper jag dig. Buggen är åtgärdad i kommande 7.0.29.


#3

Nu är jag inte med riktigt. Jag menar mitt eget organisationesnummer som står med på fakturan. Menar du det också. Hur gör man i så fall om man är nu med iordning?


#4

Ja, det är ditt egna organisationsnummer som inte kan ändras. I tidigare versioner kunde man ändra det under Information / Företag (även om det inte är rimligt att ändra organisationsnummer), men det går alltså inte längre.

Är organisationsnumret i din fil felaktigt?


#5

Trodde jag svarat på detta. Nej det är inget fel på mitt organiationsnummer. Men jag brukar gå in i iordning för att kolla vad det är.


#6

Ah, ok. Eventuellt skulle jag kunna lägga till det efter företagsnamnet i Översiktsvyn och i balans- och resultaträkning. Jag lägger in detta på åtgärdslistan och får “smaka” på hur det känns.