OS X Maverick


#1

Kommer mitt iOrdning 4 fungera om jag uppgraderar till Maverick?
//anders


#2

jag undrar också…


#3

Än så länge är iOrdning 5 testat och fungerar fint på OS X Mavericks (från version 5.1.11).
Vi har ännu inte hunnit testa färdigt iOrdning 3 och 4. I våra preliminära tester har vi inte sett några fel, inte heller har några kunder rapporterat om problem med Mavericks.


#4

Min 4:a har börjat att strula , hänger sig ;(


#5

IOrdning startar upp ,jag markerar 2013 ,allt rullar på sen när jag klickar på ny faktura så hänger sig hela systemet . Det spelar ingen roll vart jag försöker gå , det hänger inte med och skärmen är låst.;(


#6

Får dessvärre inte upp någon kraschrapport , det är någonting med kontakterna . Nu fick jag igång det (Puh.) när jag inte använder kontaktboken;( dvs. jag skriver in alla kunder separat.


#7

Om du tvångsavslutar iOrdning, får du möjlighet att spara en kraschrapport som du kan maila över?


#8

har installerat senaste version av iordning för att kunna uppdatera ,nu har jag två ikoner i launcpad, hur avinstallerar jag den ena ?? hittar inte , lite irriterande att ha två st


#9

Om du klickar och håller ner knappen på en ikon i Launchpad så börjar den efter en stund skaka och ett kryss uppe i hörnet visas. Då kan du radera ikonen (och applikationen).

Precis som i iOS alltså.


#10

Hej
Tack för svar greven, Men iordning har jag köpt här så det går inte att göra så för den skakar liksom inte. Men jag gjorde så att jag avinstallerade den äldre versionen och har kvar den nya. Det löste sig till slut . tack


#11

Aha, jo det där knepet gäller tydligen bara program som kommer från App Store.


#12

"Hej.

Har 5.1.10. Även uppdaterat till Maverick. Tyvärr när jag registrera en ny faktura blir det fel i verifikatet. Tar bort verifikatet gör en manuell registrering, fel ändå ??


#13

Vad är det som blir fel i verifikatet?


#14

Hej, Jag har också problem. När jag försöker skapa en ny faktura hänger sig programmet. Datorn låser sig inte men iOrdning hänger sig. Jag har den senaste versionen av 4:an.


#15

Detta är ett känt problem i 4:an. En ny version är på gång under veckan som åtgärdar detta.


#16

fint!


#17

Ni skrev 8:e december, idag är det fredag den 13e. Den nya versionen som ska åtgärda problemet “pellekanino”, är det versionen 4.2.15?

Jag kör 4.2.15 iOrdning som jag uppgraderade idag på system OSX 10.9. Jag är nu rädd för att denna uppdatering som skulle åtgärda problemet skapat nytt problem, krash av programmet vid “skicka faktura”.
Är det 4.2.15 som är den väntade uppdateringen eller kommer det en till?


#18

Tack för uppdateringen! 4.2.16 går perfa.


#19

Jag kör iOrdning 4.2.16 på OS 10.9.1 och det funkar inte alls. Det kraschar när jag plockar upp min gamla bokföringsfil. Om jag försöker göra en ny fil verkar det funka - men jag är ju beroende av historiken så det är ju ingen acceptabel lösning.
Jag kan inte göra nånting nu varför en ny version är av nöden.


#20

Ok. Skulle du kunna skicka den kraschrapport som kommer upp när du öppnar den gamla filen?

Om du inte haft problem med 4.2.14 kan du nedgradera till den så länge:
http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/Economacs4.2.14.dmg