Översiktsvyn uppdaterar sig inte

Hej,

Har kört version 7 i någon vecka nu och är väldigt nöjd med uppgraderingen, men en sak slår mig; när jag lägger in nya rader i kassaboken och sparar så brukade (i version 6) diagrammen i översikts-rapporten uppdatera sig automagiskt, men detta verkar inte hända längre. Är det med flit som det inte gör så, eller är det en bugg?

Du menar när du har översiktsvyn uppe samtidigt? Det verkar vara en bugg, jag har åtgärdat den nu. Tack för tipset!

Har väldigt sällan fler vyer uppe samtidigt, utan växlar mellan dessa när jag jobbar, och även då är diagrammen fortfarande baserade på de siffror som va när jag öppnade programmet. iOrdning 6 hade problemet att denna vy inte uppdaterade sig förrän man sparade filen, men samma fix fungerar tyvärr inte i iOrdning 7, utan den hänger fortfarande kvar vid start-värdena när programmet öppnades, även i senaste versionen (7.0.21).

Detta kan jag inte reproducera. Du bokför en verifikation, växlar till översiktsvyn, men den är inte uppdaterad? Eller vad menar du med “nya rader i kassaboken”?

Precis som du beskriver. Just denna gång bokförde jag dock en dag i framtiden, görs det någon kontroll för detta? Om ja så testar jag igen med en annan verifikation imorgon. Och det är paj-diagrammen jag vet med säkerhet inte uppdaterar sig, ska se över resterande när jag bokför nästa gång.

Så länge dagen täcks av det räkenskapsår som visas så borde det vara OK. Paj-diagrammen uppdateras förstås också bara om verifikationen rör ett balanskonto (tillgång eller skuld).

Testade igen idag, tog screenshots före och efter, siffrorna i tabellen uppdateras men inte diagrammen, skickar dessa som mail.

Tack, kikar på detta.