Hej!
Det ser ut som om den periodiska sammanställningen för tjänster (och vissa varor) till annat EU-land bara samlas årsvis i iOrdning 5.1.6. Kommer det framöver att gå att ställa in den på att visa händelser kvartalsvis? Ännu hellre vilka kunder det är (taget från ens fakturaadresser) också, som ett frivilligt tillval.
Periodisk sammanställning – kvartalsvis önskas
Du kan ändra omfång på den periodiska sammanställningen genom att klicka på datumen längst ner till höger.
I dagsläget är rapportens syfte att ta fram det som Skatteverket kräver och inget mer. Vi kommer alltså inte att lägga in möjligheten att även visa t.ex. fakturaadresser.
Hej!
Jag kan inte ändra datum alls på någon av rapporterna (balans-, resultaträkning och periodisk sammanställning). Använder samma version 5.1.6. Det har funkat tidigare innan jag uppdaterade. Skulle gärna kunna följa rapporter månadsvis nämligen.
Ser du datumen längst ner till vänster? Klicka på år, månad, eller dag? Blir det blåmarkerat? Kan du då ändra?
Observera att du inte kan ändra om du försöker lägga slutdatum för rapporten innan startdatum.
Längst ned till vänster kan man välja år. Längst ned till höger står perioden för rapporten 2013-01-01 - 2013-12-31. Men där går det inte att ändra datumen utan bara markera dem som om man vill kopiera liksom…
Om du markerar bara månaden t.ex. och slår 05 t.ex. på tangentbordet, ändrar sig inte siffrorna då?
jaha. Ja, nu funkade det. Tack!
Jag tror det var tydligare i nån tidigare version, rent visuellt, att man kunde ändra siffrorna. Nu ser det ut som att dem är “fasta” även fast dem egentligen inte är det.