Prenumeration i version 8

Hej,

Jag har uppdaterat till version 8 och nu verkar min prenumeration inte finnas kvar, jag har försökt med återställ köp, men det verkar inte funka.

Prenumerationen går enligt Apple (App Store) ut i december, men det går kanske inte att överföra prenumeration från v7 till v8?

Mvh
Jacob

Det ska fungera med samma prenumeration. Är du inloggad med samma Apple-ID som prenumerationen ligger på?

Prova gärna att starta om datorn också - det kan ibland hjälpa när Mac App Store strular.

Jag är inloggad på App Store med det (företags) Apple Id som har prenumerationen (som är betald fram till december), men på iCloud och i andra appar som tex Meddelanden har jag annat (privat) apple id. Det har funkat bra så hittills. Har försökt att starta om datorn, men det hjälper tyvärr inte, problemet kvarstår.

Ah, det är tyvärr ofta en del krångel med att ha två olika Apple-ID. Det är t.ex. viktigt att ladda ner iOrdning med det Apple-ID som prenumerationen hör till. Kan du prova att ta bort iOrdning och ladda ner det igen?

1. Avsluta iOrdning och lägg programmet i papperskorgen.
  2. Gå in i Mac App Store, fliken ”Köpt” (eller, om du kör senaste macOS, klicka på din bild längst ner till vänster).
  3. Leta upp iOrdning och klicka på Installera. Står det “Öppna” har du missat steg #1.
  4. Starta iOrdning.

Testade detta, och startade om innan jag installerade igen, men det hjälpte tyvärr inte.

Om det är till någon hjälp, när jag i iOrdning väljer Återställ köp ombeds jag logga in på Apple-medietjänster med Apple-konto, fast jag redan är inloggat i App Store.

Kan du göra så här:

1. Markera iOrdning i Finder.
  2. Högerklicka och välj ”Visa paketets innehåll”.
  3. I Finder-fönstret som kommer upp, öppna Contents och sedan _MASReceipt
  4. Maila över filen ”receipt” till mig.