Problem med att öppna .bok fil från Iordning 6


#1

Jag har två företag som jag sköter bokföringen i. Jag uppgraderade precis till Iordning 7 efter att ha kört 6 innan. Första företaget gick tillslut efter mycket krångel att öppna genom att importera en SIE-fil, men det andra företag kör jag helt fast på. Det går inte att vare sig importera en SIE-fil eller öppna .bok filen. Jag måste snarast ha hjälp med detta! Jag har betalat en prenumeration för Iordning, försöker jag att öppna i Iordning 6 kräver programmet att jag ska betala för det också, jag har ingen direkt lust att både betala för 6 och 7 för att kunna göra klart min bokföring!


#2

Till slut gick det, när jag till sist äntligen lyckades att öppna ett nytt företag. Detta funkade inte innan, nåt blev fel med org. numret. Därför kom jag ej vidare.


#3

Det bästa är att öppna den gamla .bok-filen. Går du via SIE-formatet tappar du fakturorna.

iOrdning 7 kräver att organisationsnumret är på formen ÅÅMMDD-XXXX. Är det inte det behöver du åtgärda det i den gamla versionen. Har du inte möjlighet till detta kan du maila filen till info@iordning.se för assistans.