Jag har två företag som jag sköter bokföringen i. Jag uppgraderade precis till Iordning 7 efter att ha kört 6 innan. Första företaget gick tillslut efter mycket krångel att öppna genom att importera en SIE-fil, men det andra företag kör jag helt fast på. Det går inte att vare sig importera en SIE-fil eller öppna .bok filen. Jag måste snarast ha hjälp med detta! Jag har betalat en prenumeration för Iordning, försöker jag att öppna i Iordning 6 kräver programmet att jag ska betala för det också, jag har ingen direkt lust att både betala för 6 och 7 för att kunna göra klart min bokföring!
Problem med att öppna .bok fil från Iordning 6
seldenphoto
Till slut gick det, när jag till sist äntligen lyckades att öppna ett nytt företag. Detta funkade inte innan, nåt blev fel med org. numret. Därför kom jag ej vidare.
Det bästa är att öppna den gamla .bok-filen. Går du via SIE-formatet tappar du fakturorna.
iOrdning 7 kräver att organisationsnumret är på formen ÅÅMMDD-XXXX. Är det inte det behöver du åtgärda det i den gamla versionen. Har du inte möjlighet till detta kan du maila filen till info@iordning.se för assistans.