Jag har problem med inkorrekta datum när jag ska skapa faktura.
Fakturadatum visar 0005-05-31 med förfallodatum 0005-06-31. Jag hittar inget sätt att manuellt ändra på det, försöker jag dubbelklicka kommer bara kalenderpopupen upp och jag tänker inte klicka fram månad för månad fram tills 2014. Att klicka på cirkeln i popupfönstret borde ta mig till dagens datum men det händer ingenting när jag klickar på den.
Dessutom står det 30 dagars betalningsvillkor trots att jag angett 14 i inställningarna.
Jag trodde att jag skulle kunna ange fakturadatum alt förfallodatum när jag klickar på “Skicka”, men fakturan bara försvinner - finns inget i kommande eller någonting. Jag antar att den hamnar i räkenskapsåret 0005, och det har jag inget av förklarliga skäl.
Bokföringsfilen är en uppgradering från 3.4 via version 4 till version 5.
Jag kör Mavericks 10.9.2 och iOrdning 5.1.25
Problemet kan ha att göra med att jag kör systemet på engelska. 5/5 antar jag refererar till May 5th, den 5 maj, vilket är datumet då jag konverterade filen och uppgraderade från iOrdning 3.4 till 5. Dock har jag svenskt format på mina datuminställningar i systeminställningar så det borde inte vara ett problem kan man tycka.
Hur kan jag ändra fakturadatumet?