Problem med konton i lönemodulen


#1

Jag installerade precis lönemodulen och har problem med att modulen inte verkar komma ihåg de konton jag väljer för A-skatt, Arbetsgivaravgifter etc. Om jag väljer ett konto i någon av dropdown-listorna och sedan lämnar lönemodulen så står det “Inget värde” i dropdown-listan när jag återvänder till modulen. De val jag gör verkar helt enkelt inte sparas.


#2

Vilken version av iOrdning 6 kör du, och vilken version av lönemodulen?


#3

6.0.51 (60510) av iOrdning och 2016.1 av lönemodulen


#4

Är det bara efter omstart värdena försvinner, eller varje gång du återvänder till modulen genom att klicka i sidofältet?


#5

Det händer varje gång jag återvänder till modulen. Jag behöver alltså inte starta om programmet för att felet ska uppstå.

Ska bundle-filen ligga på något speciellt ställe i filstrukturen när man installerar den, förresten? Nu sparade jag ner den till min Downloads-mapp och installerade den därifrån.


#6

Nej, den kan ligga var som helst, den kopieras därifrån.

Inställningarna i lönemodulen sparas i samma inställningsfil som det som sparas i menyn iOrdning > Inställningar. Sparas dessa värden?


#7

Ja, om jag t ex ändrar språk i inställningarna så kommer programmet ihåg mitt val. Det finns ingen ev loggfil jag kan kolla efter felmeddelanden i?