Jag vet inte om det är min dator som har börjat krångla, men sedan version 6 har jag problem med att uppdatera programmet via “Leta efter uppdateringar”, eller när programmet själv meddelar att det finns en ny version. Det går bra att ladda ner men när uppdateringen sedan börjar fastnar den på “Installerar uppdatering…”. Det enda som fungerar är att manuellt ladda ner den nya versionen och ersätta den gamla.
I logfilerna (Console.app) ser jag följande, som antagligen har med felet att göra:
2015-01-09 10:56:36,227 mdworker[11678]: zip importer encountered an error (2) scanning “/Users/andlin/Library/Containers/com.aderstedtsoftware.iordning6/Data/Library/Application Support/iOrdning/iOrdning 6070/iOrdning6.0.7.zip”.
2015-01-09 10:57:25,000 kernel[0]: exec of /Users/andlin/Library/Containers/com.aderstedtsoftware.iordning6/Data/Library/Application Support/iOrdning/finish_installation.app/Contents/MacOS/finish_installation denied since it was quarantined by iOrdning and created without user consent, qtn-flags was 0x00000007