Hej,
Då jag fakturerar i USD räknar programmet inte om summan till SEK. Ex. jag fakturerar 800USD, jag registrerar fakturan som betalad och fyller i att slutgiltiga priset är ca 5000 SEK. När jag sedan går till översikt finns “Senaste fakturor” 800USD, men “Fakturerade artiklar” 800SEK.
//Linus
Problem med utländsk valuta vid fakturering.
Hej Erik,
Jag har senaste versionen.
Och nej, jag får inte ordning på det. Så länge kan jag omvandla fakturorna till Sek själv, när jag lägger in dem, men det är ju inte idealt. Getskar verkar ju haft samma problem 2013.
En annan sak, hur tar jag bort kvitton som jag lagt in, om jag skulle vilja.
//Linus
Jag kan bekräfta att problemet finns även i senaste versionen. Detta påverkar dock bara rapporten “Översikt”, och inte vad som bokförs. Jag har lagt in detta på att-göra-listan inför nästa uppdatering.
Om du menar bilder till verifikationer: markera verifikationen, klicka på Ändra, och klicka sedan på “Ta bort bild”.
Tack för svar!
Vad gällde att ta bort kvitton, menar jag hela utgiften i listan 2014. Om jag ex. fyllt i fel, men redan bokfört.
En annan sak, i kontolistan är alla mina momsnivåer på Normal. Resor är ju exempelvis 6% och inte 25%. Jag insåg inte att jag var tvungen att ändra detta själv förrän jag gjort en stor del av min bokföring. Går det att på något vis bara ändra momsnivåerna nu och mina redan bokförda kvitton ändras automatiskt? Om inte behöver jag verkligen veta hur jag raderar/ändrar redan bokförda kvitton:/
Ok, du vill ta bort verifikationen? Det går inte, men du kan stryka alla dess rader.
Du kan inte påverka redan bokförda verifikationer. Observera att momssatsen är olika på olika resor: flygresor utomlands är t.ex. 0%.