Väldigt ofta under säkert ett halvår har programmet när jag sitter och skriver en ny faktura och scrollar uppåt eller neråt tex i artiklarna i fakturan så hänger sig programmet helt och jag blir tvungen att stänga ner hela programmet och starta upp det igen. Detta har gjort att jag är väldigt noggrann att spara väldigt ofta.
Men är det fler som har problem? självklart senaste uppdateringen.
Sitter på Mac Os X ver. 10.8.4
Bör man installera om programmet men spara filen för innehållet?
Några andra tips?
Programmet hänger sig ofta
Detta har alltså hänt i alla uppdateringar som kommit senaste halvåret?
Om du får möjlighet att skicka en kraschlogg så vore vi väldigt tacksamma för det!
Jag har precis börjat använda programmet för första gången och redan vid inmatning av ingående balanser och verifikationer t dags dato, hänger sig programmet för mig oxå! Jag har varit tvungen att stänga ner och börja om (3 ggr). Känns inte så tryggt!
Som sagt, får ni möjlighet att skicka en loggfil över kraschen vore vi väldigt tacksamma.
Definiera “Loggfil” =)
Offtoptic: Något som jag saknar i programmet är att kunna göra Offerter med hjälp av artikel listan.
Att de ser identiska ut som fakturan fast det faktiskt står offert längst upp istället för faktura.
När ett program krashar får man ofta en dialogruta med en knapp “Rapport…” eller “Detaljer…”. Går man in där får man upp en ruta med sidvis med text. Den texten kallas för kraschlogg, och det är den vi behöver.