Qr-kod på fakturan


#1

Haj
Hur lägger jag lättast in en QR-kod (swish) på min faktura? I malleditorn hittar jag ingen funktion för att lägga till bild.


#2

Du behöver lägga in den på mallens PDF-bakgrund (i det program där du skapade bakgrunden).


#3

Jag försöker lägga in qr koden, men jag gör väl inte rätt. Kan du beskriva mera


#4

Vilket program använder du för att skapa PDF-bakgrunden?


#5

Acrobat reader. Måste kanske uppgradera


#6

Du behöver kolla i instruktionerna för Acrobat Reader hur du går tillväga för att lägga till något till PDF-dokumentet.


#7

Ursäkta om jag är trög, jag har program för att redigera skapa/ PDF (affinity publisher), men mallen är väll inte en pdf utan en templetfil? Finns min mall som en pdf någonstans? vilken fil är det jag ska redigera eller ska jag skapa en ny tom pdf med bara min qr-kod på? Hur gör jag i Iordning?


#8

Bakgrunden till mallen är en PDF. När du skapar en ny mall så börjar du med att välja en PDF som bakgrund, och denna PDF har du då skapat i något annat program. Swish-QR-koden placerar du på denna bakgrund. Det går att uppdatera PDF-bakgrunden i en av dina befintliga mallar om du vill.


#9

ok, hur uppdaterar/byter jag bakgrunden i befintlig mall?


#10

Gå in under Ställ in / Fakturering.
Klicka på “Hantera egna mallar”
Markera den mall du vill byta bakgrund på.
Klicka på “Redigera”
Klicka på “Uppdatera PDF”.

Observera att detta alltså bara gäller egendefinierade mallar. De inbyggda fakturamallarna går inte att byta bakgrund på.


#11

Jag gjorde det och tyckte spara ser bra ut i mallen, men den kommer inte med när jag provar att göra en faktura och skriver ut


#12

Om du startar om iOrdning, är den uppdaterade mallen kvar då? Du får gärna maila över bokföringsfil + den nya PDF:en till info@iordning.se så kan jag fixa det åt dig.