Rapporter - Moms

Hej,
Jag lyckas inte ändra tidsperioden nere till höger på momsrapporten.
Ändrar jag på en av perioderna “Från” och “Till” så ändras den andra på samma sätt vilket medför att rapporten endast innehåller 1 månad. Hur gör jag för att få information som gäller för hela räkenskapsår 2013?

Stort tack på förhand,
/Marcus

Hej,

Du måste nog ändra momsintervall i Moms-inställningarna (sista alternativet under Information). Om du har årsmoms så borde den vara 12 månader då…

Fantastiskt! Du är en hjälte… :slight_smile:

Stort tack,
/Marcus

Hej!

Jag har också en fråga angående momsrapporten och tidsintervallet i det nedre högra hörnet. Det är så att jag hade förlängt räkenskapsår och skall momsdeklarera från augusti 2012 till december 2013. Men när jag försöker ändra till nämnda intervall ställer intervallet hela tiden om sig till augusti 2012 till juli 2013. Alltså ett helt år. Hur kan man lösa detta? Tacksam för svar! :slight_smile:

Hej,
Det får nog Erik svara på. Det största intervallet verkar vara 12 månader.
I värsta fall kanske du måste göra två rapporter och summera dem…

Hmm. Har sparat filen innan jag gjorde bokslutet och då kunde man välja ett intervall på 2 år, dvs. från januari 2012 till december 2013. Siffrorna stämmer då helt. Men vet inte riktgt vad som hänt efter bokslutet. Går dels inte att välja samma intervall och siffrorna är dessutom negativa och stämmer inte alls. Konstigt. Får klura vidare. Nån som kommer på vad jag kanske gör fel annars?