Rapporter

Saknar lite enklare sätt att skapa rapporter. Cirkeldiagrammet på översiktssidan är krånglig att läsa av och det skulle vara bättre med staplar. Nyckeltalen på samma sida skulle jag vilja kunna se månad för månad. Alltså enkla knapptryckningar för att få fram resultat månad för månad. Eller från resultatsidan. Men jag är kontrollfreak och vill ha många rapporter att läsa från :wink:

Vill inte klaga på något sätt, iOrdning är ett mycket bra program, men med förbättringspotential.

Jag använder i dag Bokio som löneprogram. Fungerar bra. Men en kompetent lönemodul i iOrdning skulle inte heller vara fel. Kanske kan ni gå i hop och hitta en lösning för iOrdning som är fullt integrerad.

Ok, jag lägger in detta som en röst för fler rapporter samt rapporter månadsvis. Det gick faktiskt att stega månadsvis, eller godtyckliga perioder, i iOrdning 4, men det var nog lite för komplicerat och skulle behöva göras enklare om det ska införas igen.

Jag har tidigare haft planer på att göra ett riktigt löneprogram med lönearter, men det ligger permanent på is. Beträffande gränssnitt mot Bokio eller Positionett, så ser jag helst att överföringen sker i form av bokföringsordrar i SIE-format.