Redigera fakturamallar utseendemässigt

Hej!

Vill bara börja med att ge beröm för detta program. Har provat många olika bokföringsprogram men aldrig varit så nöjd som med detta.

Jag har försökt använda mig av faktura-editorn för att göra en snygg “brandad” fakturamall att använda i programmet men tyvärr utan framgång. Jag kan förändra alla texter och flytta textfälten, men alla övriga utseendemässiga element som linjer, färger med mera lyckas jag inte komma åt och ändra på.

Har jag missat något? Ska det inte gå att göra? Annars - Hur gör jag? Tacksam för alla svar.

Hälsar
Oskar

Linjer m.m. ligger i bakgrunden som är i PDF. Dessa kan du inte ändra på i själva Mallredigeraren. Du måste själv skapa en egen PDF (i valfritt program, t.ex. Pages), och sedan uppdatera bakgrunden med knappen längst ner.

De fördefinierade mallarna är skapade i InDesign. Till mallen som heter “Inbyggd” har vi släppt InDesign-filerna, som man kan använda om man vill modifiera PDF-bakgrunden (och självklart har Adobe InDesign).

Tack för berömmet!

Hej Erik,
Var hittar jag InDesign-filen för Inbyggd?
Allt gott,
Linus

Läser även här (http://iordning.se/faq/faq.html) att jag kan redigera den inbyggda fakturamallen. Men jag hittar inte pdf:en man hänvisar till, gäller inte detta i 5:an?

Oj, den länken är tyvärr inaktuell. Här är den aktuella FAQ:n (som du når via hemsidan):
http://www.iordning.se/sv/vanliga-fragor.html

Om du hör av dig via e-post till info@iordning.se så mailar jag en länk till InDesign-filerna för Inbyggd.

Hej
Testar göra faktura men lyckas inte få upp bankkontonummer på fakturan som jag önskar ha.
Är det någon särskild mall jag kan få det på?

Med vänlig hälsning
Adrienne

Gör du en fakturamall i Mallredigeraren, eller en faktura i iOrdning?

I iOrdning. Är det kanske via mallredigeraren jag ska göra det? / A

Några av de inbyggda mallarna har ett fält för bankkontonummer. Till ytterligare några mallar har vi versioner med bankkontonummer. Hör av dig till info@iordning.se med uppgift om vilken mall du vill ha så kan vi maila över mallen.

Vilka inbyggda mallar har det fältet. Jag testar att skriva kontonummer men ser inget utan endast bankens namn./A

Jag skulle vilja redigera mallen Iordning 4 för att ta bort några av fälten som jag inte använder mig av, hur gör jag det smidigast? eller kan ni maila mig den mallen så att jag kan redigera den i mallredigeraren?

Rubrikerna kan du inte ta bort utan att redigera själva bakgrunden (som är gjord i InDesign). InDesign-filerna är dock inte tillgängliga, med undantag för mallen som heter “Inbyggd”.

Detta är något som är väsentligt förbättrat i nästa större version av iOrdning.