Refresh/ladda om-knapp

Hej

Har använt iOrdning i 3-4 år och uppdaterade precis till version 6. Ser bra ut!

Jag har dock alltid saknat en refresh/uppdatera-knapp för den vy man är i. T ex märker jag ofta av att konto-listan inte uppdateras i takt med att jag skapar nya verifikationer. ofta behöver jag gå in och ut iur konto-vyn för att siffrorna i den vyn ska vara aktuella. En liten knapp för att “ladda om” hade varit fiffigt. Samma sak med Översikts-sidan. Jag gissar att det beror på att data inte laddas om när man går till en vy (view kallar vi som jobbar med iOS-utveckling det, gissar att det fungerar ungefär på samma sätt på OSX) utan enbart när den skapas?

Tanken är att iOrdning 6 ska vara mycket bättre på att göra detta automatiskt. Det är dessutom ett krav i.o.m. att man numera kan ha flera fönster uppe samtidigt. Om du kan ge exempel på situationer där en viss vy inte uppdateras så får du gärna höra av dig med en beskrivning / felrapport till info@iordning.se!

Så just att när man drar i momsintervallsreglaget (i alla fall GB-bolag med svensk meny:-) så uppdateras inte siffran i “2 månad(er)” förrän man släpper. (6.0.3)

Ett exempel på när t ex konto-vyn inte uppdaterar automatiskt:

1. Gå till kontolistan-vyn
  2. Skapa en ny verifikation och registrera den
  3. Gå tillbaka till kontolistan-vyn. Beloppen för de konton som användes i verifikationen är inaktuella.

Ok, tack, ska kika på detta.

Upptäckte att först när jag sparat min bokförings-fil uppdateras vyn som den ska.