Returfakturor

Jag har en faktura som jag skulle göra en ändring på. Jag klickade på retur/återköp och fick en faktura i kredit. Men i listan är den fortfarande i debit. Samt att den inte är avslutad. (betald, vilket den ju rimligtvis inte blir eftersom det är en kredit) Eller är det just det som jag måste göra. Betalslå den för att den skall bli kredit?

Det ska bli en liten bakåtvänd pil invid fakturan om den är återköpt. Har iOrdning gjort någon verifikation för återköpet?

Sorry för sen återkoppling! Ja det är en bakåtvänd pil. Om den har skapat en verifikation. Ja det är just det jag undrar. Fakturan på bilden i iOrdning är i kredit. Så den har jag använt som verifikation. (Precis som när jag skapar en vanlig faktura) Men huruvida den skapade en verifikation eller inte vet jag ju inte.

Och det är ju en annan fråga som jag tagit upp tidigare att man inte kan koppla ihop en verifikation med en faktura. Tänk vad enkelt det hade varit om fakturan också fått verifikationsnumret… antingen på sig eller i listan.

Om det är en bakåtvänd pil så är fakturan “avslutad” från iOrdnings synvinkel. Verifikationen som iOrdning skapats heter i stil med “Återköp/retur avseende faktura #…”.

Jag håller med om att det vore en bra funktion att se verifikationsnumren i fakturalistan. Du kan dock söka fram verifikationerna genom att söka på “#…” i verifikationslistan.

Ok, Tack!