Mina sidor NE, INK och moms är helt tomma. Måste jag göra någonting för att det ska fyllas i eller vad är problemet?
Saknar NE, INK och moms info.
Ok, de syns men är helt tomma? Har du några SRU-koder eller momskoder inställda i kontoplanen?
Ok. SRU-koderna är antingen för NE eller INK - du kan inte få upp båda dessa (de gäller ju olika företagsformer). Du får gärna maila över din bokföringsfil till info@iordning.se så kan jag kika på dem.
Beträffande momskoderna: om du överfört en SIE-fil saknar du förmodligen momskoder i kontoplanen. Du kan skapa ett nytt dokument med en av de medföljande kontoplanerna om du vill se hur momskoderna är inställda där. Du kan också läsa mer om momskoder och momsrapporten dels i hjälpbubblan nere till höger om momsrapporen och i manualen (menyn Hjälp).
Hej!
Väcker den här tråden till liv igen. Jag har samma problem, tror jag. Jag har blanka blanketter (INK2R, INK4R och NE) med undantag i fältet 2.28 Fritt eget kapital på INK2R samt 2.22 i INK4R.
Har lagt till momskoder och så så att det hamnar där det ska i momsdeklarationen. Tror inte att jag rört om i SRU-koderna från att jag började använda programmet (när jag startade min firma 2013)
Läste visst inte sista delen så noga i ditt senaste inlägg så jag för gröta ned mig i hjälpsektionen härnäst. Men det får nog bli imorgon. Herregud vad klockan skenar iväg…
Vilken bolagsform har du? Programmet kan bara visa en av INK2R, INK4R och NE korrekt med en viss uppsättning SRU-koder. Detta eftersom dessa blanketter används för olika bolagsformer.
Jag har enskild firma!
Jag tror inte att jag ändrat något speciellt mer än att lägga till momskoder på några konton. Men man vet ju aldrig.
Upptäckte att 2013 inte var valt för 2013 nere till vänster på NE-blanketten. Nu fylldes allting i korrekt tror jag.
Ok. Om man är osäker på om SRU-koderna är rätt är det bäst att jämföra med siffrorna under Balansräkning och Resultaträkning.
OK!
Hm… har tittat på det nu och förstår inte riktigt. Kan du utveckla om vad ska jag jämföra?
Jag har samma problem efter att min revisor returnerat SIE filen (funkade innan). Är dock osäker på vad jag ska göra för att rätta till det?