Skapa nytt dokument för egen firma men ok knappen blir aldrig aktiv

Hejsan

Antar att jag missat något helt självklart men ok knappen blir aldrig “aktiv” så jag kan skapa ett nytt dokument/nytt företag för egen firma. Personnumret funkar och den föreslår två varianter: Egen firma med K1 och Egen firma utan K1.
Jag fyller sedan i 2024-01-01 som början och 2024-12-31 för räkenskapsår.
Här förväntar jag mig att OK knappen ska lysa så jag kommer vidare …

Med vänlig hälsning,
Claes

Ja, det bör fungera, förutsatt att du markerat en av kontoplanerna och att datumen är ok. Kan du skicka en skärmavbildning över vad du fyllt i till info@iordning.se? Du kan ta en skärmavbildning i macOS genom att trycka ⇧⌘4 (shift+cmd+4) och markera ett område på skärmen. En bild med namn ”Skärmavbildning…” sparas på ditt skrivbord.

Tack för snabbt svar. Jag blandade ihop org.nr/pers.nu, de fyra sista (en av mina söner har startat egen firma) och kontrollsystemen kände av det och godkände inte “ok” knappen. Men när jag väl fyllde i rätt så gick det betydligt bättre. :slight_smile:

Det luriga var att den godkände det felaktiga personnummret så långt att den såg att det var en enkild firma det var frågan om eftersom den visade de två alternativen för det. Det var nog det som lurade mig. Kanske borde det vara samma kontroll där som på “ok” knappen.