Skattedeklaration Export INK2/INK2S/INK2R


#1

Har tidigare fått hjälp med dessa blanketter av en bokföringsbyrå, men skulle helst vilja göra skattedeklarationen själv iår!

Dock så kan man endast exportera INK2R, och inte de andra blanketterna, och inte heller som elektroniska filer som är “det senaste”.

Är det något som kommer till iOrdning inom en framtid? Finns det några skatteprogram för Mac/Onlinebaserade ni kan tipsa om?


#2

Export till SRU-filer kommer i iOrdning 6. iOrdning tar då fram INK2R och man kan själv komplettera INK2S, som läggs in i den exporterade filen.

Jag har ännu inget releasedatum att dela med mig av gällande den versionen. Kunder som köper eller har köpt iOrdning 5 under hösten får en gratis uppgradering till iOrdning 6 (som dock kommer att ha systemkravet Mac OS X 10.9.5 eller senare).


#3

Det är väl skillnad på INK2 och INK2R? Just nu kan man väl bara exportera INK2R? Saknar den förstnämnda.

Tror du det blir innan december? Vad kommer en uppgradering kosta?


#4

INK2 kan man fylla i elektroniskt på Skatteverkets hemsida. Det är bilagorna (INK2R & INK2S) man måste skicka in på papper eller som SRU-fil, och det är de som iOrdning 6 kommer att kunna ta fram.

Jag hoppas på release innan december. Uppgraderingspriset har hittills varit 390 kr + moms, men det blir nog en liten höjning denna gång.


#5

En månad senare - hur går det med iOrdning 6? :slight_smile:


#6

Jag räknar med c:a 1 månad kvar.


#7

Jag provkörde både 5:an och 6:an lite ed INK2R och SRU-export. Med positivt resultat verkar det fungera OK, men om resultatet är negativt så är det ett annat fält som skall fyllas i (3.28, årets resultat vid förlust) vilket inte görs. Då blir det även fel SRU-koder vid export i 6:an. Är detta en bugg eller har jag missat någon bokföringsteknisk detalj?


#8

Skulle du kunna maila över bokföringsfilen till info@iordning.se så kan jag kika på det?