Hur kan jag skriva ut huvudboken utan att få med alla konton som inte har något saldo? Dvs, om endast ett fåtal av alla konton som finns med i kontoplanen använts under året, kan jag få en utskrift endast av dessa utan att manuellt behöva markera dem en och en?
Skriva ut huvudboken med endast använda konton?
Ett någorlunda smidigt sätt är att med cmd nertryckt markera de konton som används, syns i kontolistan. Sen är det bara att skriva ut men jag skulle gärna se att funktionen fanns.
Detta vore en mycket uppskattad feature! Förvisso kan man avmarkera alla oanvända konton, men har man hela baskontoplanen inlagd så kan det lätt bli över 1000 stycken och då är det inte bara jobbigt utan det kan dessutom bli fel.
+1 på detta, som @sfar säger kan väldigt många konton vara oanvända om man utgår från en baskontoplan i grunden – blir både onödigt och oöverskådligt om man skriver ut dem också snarare än bara de använda
En stilla undran om något har hänt avs denna förfrågan? Det har gått snart ett år och det verkar vara många som har samma utmaning. Det vore verkligen en stor förenkling som spar mycket tid om man har laddat in en standardhuvudbok med 1.000 konton
Detta är implementerat till iOrdning 6. Ingen offentlig tidplan finns ännu för denna version.