Summan av intäkter


#1

Summan av intäkter saknas när man tittar på resultaträkningen. Den finns när man skriver ut…
Saknar ett bra sätt att jämföra åren på. Men att summan finns med skulle ju underlätta.

Skulle önska att det gick att lägga dem bredvid varandra-


#2

Detta fel har jag fått uppgifter om innan, men jag har tyvärr inte lyckats reproducera det. Saknas intäkterna hela tiden, eller syns de ibland?


#3

Pehja: Är det samma problem som jag har och beskriver i http://www.iordning.se/vanilla/index.php?p=/discussion/168/summa-och-resultat-saknas-ibland-pa-balans-och-resultatrapporten#Item_7 eller är det något annat?


#4

Tja, det kan så vara. Jag har dock aldrig summan synlig.


#5

Kan du prova att skapa en ny fil (Arkiv > Ny) baserad på någon av de inbyggda kontoplanerna, och direkt gå in i Balansräkningen. Ser du några summor då?


#6

Ja, summorna finns där då.


#7

Får vi någon lösning på detta. Enda gången då summorna syns är vid omstart. Tyvärr är man glömsk och sitter och letar efter summorna innan man kommer på att det är fel på programmet.


#8

Eftersom du aldrig ser summorna, skulle du kunna skicka din bokföringsfil till info@iordning med uppgift om exakt programversion, så får jag se om jag kan reproducera detta?


#9

Ok har skickat nu!


#10

Detta fenomen fortsätter i 6:an… Lite irriterande är det. Är det ingen annan som har detta? Är det inte likadant för dig? Jag har det på båda mina datorer.


#11

Jag har sett detta vid ett enstaka tillfälle på en av mina maskiner, men det försvann när jag startade om programmet i debugläge. Jag har däremot aldrig sett det i version 6.

Jag har inte hunnit leta efter detta den senaste tiden, men jag har det fortfarande på listan.