Svårigheter efter uppdatering från 6 till 7


#1

-Sammanblandning sker när det gäller tidigare fakturor där vissa kundfakturor i stället namnges som lev. fa
och tvärt om, dublicering av fakturor sker ej korrekt, kundfakturor och lev.fakturor hamnar alltid under kommande och
kan ej bokföras, det dyker upp lev. nr och kund nr som aldrig tidigare har funnits mm.
-Uppgradering kan inte göras från version 7…8 till 7…9.
-Det här är bara några saker som dykt upp till en början och hela versionen verkar bra tänkt men mycket instabil.

Jag tycker att en ordentlig översyn borde göras när det gäller övergången från vers. 6 till 7


#2

Mitt i allt det här med alla problem måste jag föra fram ett stort tack för en fantastiskt
fin support för att lösa svårigheter!!


#3

Att en kundfaktura blandas ihop med en levfaktura låter väldigt konstigt! Maila gärna över filen det gäller, och om du har, även filen i version 6-format, till info@iordning.se.

Flera problem med att kunder ser ut att sammanblandas beror på att man i iOrdning 6 när man skulle skicka en ny faktura klickat på “Redigera adress” under Ej skickade fakturor. Där har man då bytt namn + adress på en befintlig kund, istället för att skapa en ny kund. Följden blir att det finns många olika fakturamottagare som alla är uppsatta som samma kund i systemet.