Uppgifter saknas under periodisk sammanställning

Hej

Jag har sålt tjänster momsfritt till annat EU-land. Trots att jag kryssade ur påslag av moms på fakturan och att artikeln är kopplad till konto 3308 (0% moms, momskod 39, SRU 7410) så visas inte summan under periodisk sammanställning. Har jag missat något?

Det bör den göra (om än som “okänt momsnummer” - om du inte matade in momsnummer). Är verifikationen bokförd?

Ja, verifikationen är bokförd.

Såg en grej nu… Det verkar inte finnas något moms-nummer kopplat till den verifikationen. På tidigare verifikationer av samma slag får jag ett fält med kundens momsnummer om jag markerar verifikationen och klickar på Ändra. När jag väljer Ändra för denna verifikation finns inte det fältet med. Vet inte varför det inte följde med till att börja med, och varför jag inte kan lägga till det i efterhand…

Möjligheten att lägga till i efterhand saknas tyvärr, eftersom det under Ändra inte finns möjlighet att specificera Varor eller Tjänster. Dessutom kan man ju när man gör en manuell verifikation skapa godtyckliga kombinationer av varor / tjänster och det blir svårt för programmet att med säkerhet säga vilket som gäller.

Jag testade även att skapa en ny identisk verifikation, men med momsnummer. Men även då var det helt tomt under periodisk sammanställning.

Verifikationen måste skapas under Intäkt, eller via faktureringsdelen. Dessutom får den inte ligga kvar under Kommande.