Utskrift av momslapp

Vid utskrift av momslapp (alltså den ifyllda momsdeklarationsblanketten som finns i programmet) kommer bara en del med. Lappen håller inte A4-format. Inte bra!

Vi är medvetna om detta och släpper en uppgradering i nästa vecka där detta är åtgärdat.

Hur går det med uppdateringen? Råkade också på det här problemet…
Tycker det är synd att det gamla formatet försvinner. Gillade den.
Gillar iofs i den nya att man ser vilka konton som tagits med!

Den senaste versionen är 5.1.6 och släpptes 19 juni. Kan du kontrollera efter uppgraderingar under menyn iOrdning? Där skall detta vara åtgärdat.

Hej,

Jag har version 5.1.5 men när jag väljer att kolla efter uppdateringar så står det att 5.1.5 är senaste versionen.
Prövar att ladda ner igen istället…

Problemet kvarstår även i 5.1.6.

Bara för att förtydliga:
När jag går till fliken Moms under Rapporter så får jag inte längre upp en ifylld Momsdeklaration som tidagare utan istället är det en lista med “Vat Code”, “Accounts”, “Amount”. Längst ner finns en knapp “Create entry” och sedan kan jag välja period till höger.
Om jag försöker skriva ut den här listan så ser utskriften ut som en skärmdump av högra delen (dvs. utan vänsterkolumnen med Verifikationer, Fakturor, Rapporter etc.). Men endast kolumnerna “Vat Code” och “Accounts” får plats i utskriften, resten är avkapat.

Enda skillnaden mot 5.1.5 för min del är att utskriften ryms på en sida, tidigare blev ett antal pixlar avkapat längst ner och hamnade överst på sida 2.

Ok, löste det genom att gå under “Inställningar -> Språk och Land” och välja Sverige som land. Det var tomt där… Vet inte hur det har hänt.
Efter den ändringen så får jag tillbaka utseendet med en ifylld momsdeklaration.

Ja, om inte Sverige är valt får man den “allmänna” momsrapporten som används för alla länder där iOrdning inte har en specifik momsrapport.

När jag letar efter uppdateringar får jag besked om att 5.1.5 är senaste och att jag har den. Det här är mycket illa skött! Jag vill kunna skriva ut en momslapp, och jag vill kunna lita på att uppdateringarna kommer som utlovat!

Jag håller på att undersöka vad som gått snett med de automatiska uppdateringarna. Tills vidare kan du ladda ner 5.1.6 här:
http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/iOrdning5.1.6.zip

Ok, nu ska de automatiska uppdateringarna fungera igen. Tack för tipset.