Utskriftproblem version 6


#1

Jag har version Version 6.0.65 (60650) och MacOS Ventura 13.2. Helt plötsligt kan jag inte skriva ut verifikationer från iOrdning. Jag kan skriva ut fakturor och lite annat men inte verifikationer. Jag har startat om datorn utan resultat. När jag trycker på CmdP för utskrift blinkar det till men utskriftsfönstret öppnas inte, dvs jag kan inte välja skrivare eller spara som PDF. Mycket frustrerande! Några tips om lösning?


#2

Jag fick snabbt och tydligt svar från supporten:
“iOrdning 6 stöder macOS 10.10 till 10.13. Jag har fått många rapporter om att just utskrifter är en sak som inte fungerar med iOrdning 6 på macOS 13. Du behöver tyvärr antingen hitta en dator med ett äldre operativsystem eller uppgradera till iOrdning 7.”

Det var ju inte vad jag hoppades få till svar. Jag har tyvärr varit ute för liknande problem tidigare med iOrdning (äldre versioner) där uppgraderingar i OS skapat problem. Det skulle vara bra med någon form av varning på iOrdnings hemsida typ ”Vi uppgraderar inte längre iOrdning 6 vilket betyder att den inte är kompatibel med OS nyare än xxx”


#3

Jag har samma problem. Trivs med iordning men är inte så glad för prenumerationer. Önskar att man kunde få köpa 7an. Visserligen kostar det bara 500kr/år så det är ju ingen större kostnad men det blir ju lite kronor i längden. Finns ju för och nackdelar med detta såklart.
Nu får det bli att köra på gammal dator tills den lägger av. Funderar på att testa ett annat program men det är ju lite jobb att byta. Någon som provat Adaro bokföringsprogram?

https://adaro.se/produkter/adaro-bokforing/?utm_source=bookkeeping&utm_medium=store&utm_content=home&utm_campaign=macappstore