Vågar jag uppdatera?

Jag har för tillfället en macbook pro från okt -09 med snow leopard och en antik version av iordning som fungerar klockrent.
Nu har jag bestämt mig för att uppdatera till en ny macbook air för att avlasta min gamla trotjänare.
Finns det någon version av iordning som fungerar klockrent i Mavericks? Jag gruvar mig för att uppdatera…

Du kan ladda ner och prova senaste iOrdning, version 5, innan du uppdaterar. iOrdning 5 kan inte utan omsvep öppna bokföringsfiler från version 3. Filen måste först konverteras med hjälp av iOrdning 4. Detta kan jag fixa åt dig om du mailar den till info@iordning.se, alternativt kan du ladda ner iOrdning 4 och göra det själv. Du hittar isåfall iOrdning 4 här: http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/iOrdning.dmg

Ok! Fungerar iOrdning 4 i mavericks då? Jag är inte i behov av senaste versionen, jag är i behov av den version som fungerar bäst i Mavericks… :slight_smile:

Version 5 fungerar bäst i Mavericks. F.n. upplever en del kunder prestandaproblem med iOrdning på Mavericks, men vi jobbar hårt på att lösa problemet.

Ok! Min gamla trotjänare får vara med ett litet tag till då.
Hur får jag reda på när ni fått ordning på prestandaproblemen?

Jag har nu lyckats lösa problemet. Åtgärden ligger med i nästa uppdatering 5.1.19 som kommer senare i veckan. Användare på Mac App Store får vänta några dagar till på 5.1.20 eftersom Apple också måste godkänna denna uppdatering.

Toppen!! :slight_smile:
Jag har version 4 i nuläget, kan jag uppdatera via den eller måste jag köpa version 5 separat?

Uppgraderingen till iOrdning 5 kostar 390 kr + moms. Du beställer den enklast via www.iordning.se, där du också laddar ner programmet.

Om du vill kan du förstås testa demoversionen av iOrdning 5 också. Notera då att bokföringsfilen konverteras när man öppnar den i version 5. Vill du ha möjlighet att återgå till version 4 bör du ta en säkerhetskopia av bokföringsfilen först (något du ändå bör göra regelbundet).

Tack!