Varuretur och tillbakabetalning

Jag har en sak jag tycker är enkel men det går inte att bokföra:
Jag har köpt en vara och sedan returnerat den pga defekt. Säljaren betalade tillbaks pengarna.
Jag försöker nu göra en debet av tillgångskontot där pengarna gått in och kredit kostnadskontot (förbrukningsinventarier där den ursprungliga kostnaden bokförts).
När jag trycker Bokför får jag bara ett felmeddelande “Not enough rows in the entry”.
Varför går det inte månntro? Och hur skall man göra?

Det visade sig inte bara varureturbokföringen som inte kunde göras, andra saker också. Jag “fick bort” “Kommande” genom att bokföra ett öre i ränta fram och tillbaka. Nollposter accepterades inte. Allt fungerar nu.

Det kan vara så att du har en verifikation under Kommande som saknar rader. Kan du se om så är fallet?

Tack för svar. Jo det stämmer faktiskt. Jag har två “problemverifikationer” där som uppstod på följande vis:

Import av kontoutdrag från bank på ett konto som i princip betalar ut ränta till kontot en gång i kvartalet. Här har dock inte villkoren för ränta uppfyllts men banken har ändå en beskrivning av transaktionen och 0,00 som belopp. Jag konterade 0,00 som ränta och tryckte på bokför. Egentligen inget formellt fel enl Bokföringslag el dyl antar jag? Men verifikationerna går inte in utan hamnar under “Kommande” fast de är daterade långt tillbaka.

Och jag hittar inget sätt att få bort dem. Måste jag bokföra ett belopp och sedan göra en rättelse kanske för att de skall försvinna (och därigenom göra den där transaktionen i frågan möjlig)?