Verfikationer saknas i periodisk sammanställning efter uppdatering

Jag har relativt nyligen uppdaterat och ska lämna en periodisk sammanställning. Programmet berättar att vissa verifikationer saknas eftersom de bokfördes med en tidigare version, eller som manuella verifikationer.

• Kan man få reda på vilka verifikationer det är?

• Ska felmeddelandet tolkas som att manuellt bokförda verifikationer inte heller kommer att tas upp i rapporten framöver?

Det finns i dagsläget inget sätt att få reda på vilka verifikationer det är.

Om du bokfört manuellt så kan programmet inte med säkerhet säga att du inte sålt med omvänd skattskyldighet för moms till andra eu-länder, och definitivt inte om det var varor eller tjänster, så denna varning kommer tyvärr att bestå.

Tack!
Förlåt en följdfråga som kanske avslöjar min okunskap men…kan man bokföra på annat sätt än manuellt med iOrdning? Eller vad avses med “manuellT”?

“Manuellt” är i motsats till att låta programmet bokföra fakturor automatiskt.

Jag ber om ursäkt för att jag kanske inte har letat tillräckligt, men hur bokförs fakturor automatiskt? Är det inställningen under “Automatisk bokföring” som avses? Den har jag haft i alla generationer av iOrdning.

Får jag felmeddelandet för att vissa fakturor registrerats i en tidigare version? I så fall borde jag väl inte få det när jag ber om periodisk sammanställning för nästa kvartal?

Jag har rätt många fakturor som går utomlands, därför hade det underlättat mycket om jag kan lita på programmets sammanställning.

Gör du verifikationer under Verifikationer / Ny?

Nej, när det gäller sådant som landar i den periodiska sammanställningen så är det generellt genom fakturor.

Om det är bokfört något på ett försäljningskonto där försäljningstypen är okänd så kommer du se denna varning. Om du vill kan du maila över ditt dokument så kan jag se efter vilken / vilka verifikationer som ger varningen.