Verifikationer


#1

-Önskemål om att Leverantörens namnet syns på verifikatet och inte enbart faktura nr.
-Det vore önskvärt om man kunde bocka i en ruta för betalning, tex ag för autogiro, pg för postgiro och även annat
-betalsätt när ex kunden kommer in och betalar kontant.


#2

Tack för synpunkterna!


#3

Är det på något sätt möjligt nu att få in leverantörs namnet på verifikatet?


#4

Jag har lagt in leverantören i verifikationsnamnet för betalningen i nästa uppdatering. Så var det ju i version 6, och du har rätt i att det ser bättre ut.

Observera att detta tyvärr inte påverkar redan skapade verifikationer.


#5

Namn behövs på både leverantörer och kunder i verifikationerna.
När kommer den uppgraderingen?


#6

Vill du ha det exakt på detta sätt behöver du bokföra dessa verifikationer manuellt.


#7

Du har i en kommentar den 14 dec. sagt att en förändring kommer vid nästa uppgradering.
Själva lösningen kan naturligtvis se ut på olika sätt men ungefär som i vers.6
Ex: Leverantörsfakturor
Verf. 262 Faktura xxxxx från ICA Kvantum mottagen
" 269 Faktura xxxxx från ICA kvantum betald
Kundfakturor
Verf. 288 Faktura xxxxx LKAB skickad
" 298 Faktura xxxxx LKAB betald


#8

Förändringen ska vara gjord avs. leverantörsfakturor så att det blir likadant som i iOrdning 6.


#9

Tack! Har just börjat testa i ett “test Företag” och då får jag se det. Hoppas även något
liknande i så fall när det gäller kundfakturorna
Den nya modellen när det gäller inmatning av fakturor är i alla fall mycket lovande i sina
funktioner, men det är ju så att man alltid önskar att det finslipas ännu mer.


#10

Återkommer med önskemålet om att namnet på fakturerad kund och när betalning sker syns i verifikationerna!


#11

När betalning sker ser du väl på verifikationsdatumet?


#12

Det är klart att betalaren av fakturan kan identifieras på flera sätt, men det skulle verkligen underlätta om man skulle kunna skriva ut en verifikations lista och jämföra den
med en utskrift av en konto lista från banken.
Har erfarenhet från flera redovisningsprogram där det här är möjligt och det är därför
jag ser fördelen med det här.


#13

Ja, jag är med på vad du menar. Kontoutdraget från banken bör dock främst jämföras med huvudboken för motsvarande konto. Då ser du ju datumet direkt i huvudboken. (Även i verifikationslistan ser du förstås datum på verifikationen).

Kundens namn i verifikationsnamnet tycker jag blir för långt när man kör iOrdning på en liten skärm.


#14

Använder MacBook Air 11` och det är inga problem med leverantörs att se leverantörs-
namnet. Önskemålet kvarstår!