Delsummor i Resultaträkning


#1

Jag saknar alltid delsummor i Resultaträkning när jag ska göra bokslut, beräkning av årets skatt. Där finns olika avdelningar: ÖVRIGA EXTERNA KOSTNADER, FINANSIELLA KOSTNADER m.m.
Varje år sitter jag och delsummerar själv. Vet inte om jag arbetar på fel sätt när jag ska räkna ut årets skatt eller om jag missat ngt trick som gör allt det jag vill göra.

Finns det formella skäl enl bokföringslag el dyl som gör att det inte finns delsummor för de olika avdelningarna? Eller kan man införa sådana i iOrdning?


#2

Menar du när du gör årsredovisningen?


#3

Just det. Tycker det hade varit smidigare med delsummor helt enkelt. Iaf så som jag jobbar men det kanske är individuellt.


#4

Nej, det finns inga formella hinder för detta. Jag hoppas kunna erbjuda bättre stöd för att ta fram årsredovisningar i iOrdning i framtiden.


#5

Jag gjorde i år en manuell årsredovisning först som vanligt men bestämde mig sen för att testa Årsredovisning Online. Funkade bra, det är så man vill ha det! Hoppas du fick ngn kickback när jag medvetet klickade inifrån iOrdning för att komma till deras sajt :slight_smile:


#6

Tack, ja, en liten kickback får jag så det uppskattas!